.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری جشنواره گل های بابونه در دریاسر تنکابن

دشت زیبای دریاسر در ارتفاعات دوهزار تنکابن روز جمعه میزبان بیش از شش هزار تن از قشرهای مختلف مردم از نقاط مختلف کشور بود که در جشنواره گل های بابونه شرکت کرده بودند.
به گزارش خبرنگار شمال نیوز از تنکابن،طی چند سال اخیر و همزمان با فرا رسیدن اردیبهشت ماه گروه های مردمی به صورت خودجوش اقدام به صعود به دشت دریاسر می کردند،اما امسال و برای نخستین بار،این همایش با همکاری و هماهنگی دوایر دولتی و شورای شهرستان تنکابن برگزار گردید.
دریاسر که از آن به عنوان یکی از زیبا ترین مناطق ایران یاد می شود دارای یخچالهای طبیعی،چشمه های فراوان و از همه مهمتر گل های زرد رنگ بابونه می باشد که زیبایی منطقه را دوچندان جلوه می دهد.

رستم زرودی،معاون فرماندار تنکابن که در این همایش شرکت یافته بود در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:در طول ایام سال تنها در اردیبهشت ماه می توان از طبیعت بکر دریاسر بهره برد؛چرا که در سایر اوقات این منطقه محلی برای چرای دام می باشد.وی با اشاره به برگزاری این همایش در سالهای گذشته گفت: در سنوات اخیر همایش فوق به صورت خودجوش برگزار می شد، اما امسال و طی هماهنگی های صورت گرفته با هلال احمر،نیروی انتظامی،شبکه بهداشت و درمان،میراث فرهنگی و گردشگری و ... تلاش شد تا شرکت کنندگان در همایش فوق از هر نظر در آسایش و امنیت باشند.معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری تنکابن با بیان اینکه باید بضاعت شهرستان در این زمینه را مد نظر قرار دهیم گفت:امسال با اقامه نماز جماعت ،پاسخ به سوالات شرعی شرکت کنندگان، برگزاری مسابقات مختلف،احداث سرویس بهداشتی، ، و.. تلاش کردیم تا فضا برای شرکت کنندگان در همایش رضایت بخش باشد؛هر چند که کاستی هایی نیز وجود دارد...
زرودی در پایان این گفتگو از عملکرد رسانه های محلی در پوشش خبری و انعکاس همایش امروز قدردانی کرد.

پرویز مشهدی،رئیس هیئت کوهنوردی مازندران نیز در حاشیه همایش در گفتگو با خبرنگار شمال نیوز گفت:امروز هزاران نفر با طبیعت منطقه دریاسر انس پیدا کردند که در صورت همکاری بیشتر مسئولین شاهد اجرای هرچه بهتر این همایش از لحاظ کمی و کیفی در سالهای آینده خواهیم بود. وی ادامه داد: در همایش امروز سعی شد تا صعود تیم های کوهنوردی به صورت مستقل صورت گیرد تا برگزار کنندگان همایش از مظان اتهام به دور باشند. وی با بیان اینکه امروز ثابت شد که توانایی و پتانسیل برگزاری چنین برنامه هایی را داریم تصریح کرد: امسال شاهد همکاری بسیار خوبی از سوی مسئولین بودیم که جای تشکر و قدردانی دارد.مشهدی در پایان با اشاره به اینکه در نظر داریم این همایش ها را در تمام فصول سال برگزار کنیم گفت:سال آینده در این مکان(دریاسر) فستیوال برف را برگزار خواهیم کرد و جشنواره تابستانی نیز به گردکوه منتقل خواهد شد.

دکتر مشایخی،استادیار دانشگاه نیز در باره وجه تسمیه دریاسر به شمال نیوز گفت:در گذشته های بسیار دور این منطقه دریاچه بوده است و با بررسی های صورت گرفته حتی دو آسیاب دستی نیز در این منطقه یافته شده است. مشایخی گفت:دریاسر بهترین و زیباترین منطقه تنکابن است که می تواند بهترین مکان برای گذراندن اوقات فراغت برای مردم باشد.

همایش امروز دارای حاشیه هایی نیز بود که در ذیل با هم مرور می کنیم:

*بارش باران در ارتفاعات دوهزار در ساعات ابتدایی صبح باعث شد تا برخی از شرکت کنندگان همایش عطای حضور در دریاسر را به لقایش ببخشند،به گفته یکی از مسئولین برگزاری برنامه فوق،بیش از ده درصد شرکت کنندگان از حضور در همایش انصراف دادند.این در حالی بود که پس از ساعتی آفتاب سوزان در آسمان نمایان شد.
*با آنکه بازیهایی همچون کشتی محلی،طناب کشی،مسابقه آمادگی جسمانی برای شرکت کنندگان تدارک دیده شده بود،اما بسیاری از مردم،«گرگم به هوا» و «وسطی» را به سایر بازیها ترجیح می دادند!
*ایرج میلانی،تهیه کننده برنامه های گردشگری و باستانی صدا و سیما نیز به تهیه گزارش از همایش امروز پرداخت. بسیاری از شرکت کنندگان با وی عکس یادگاری می انداختند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سجاد بهدادفر 8 ارديبهشت 1393
سلام ممنون از اطلاعاتی که به ما دادید مخاسیم بدونم صبح چه ساعتی باید عسل محله باشیم که با گروه بریم بالا آخه ما از شهررضا میایم مسیر کوه را بلد نیستیم بازم ممنون از همکاریتون بهدادفر
کتابی 27 ارديبهشت 1393
سلام تشکر از اطلاعاتی درباره دریا سر دادید یک سئوال از دریاسر تا قله سیالان چقدر راه است بصورت کوهنوردی نرمال

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.